Friday, September 21, 2012

VIDEO YOUTUBE SEBAGAI MOTIVASI

EN.Kanda yang bagi suh tengok dan hayati....... dari cuba nak tackle I sampai dah kahwin inilah cara en.kanda yang cukup sweet.... bagi lagu, bagi video..huhuhuhu jom kita hayati bait-bait ksah dari video ni...sebagai motivasi tuk diri yg kekadang terlupa dan alpa......

Watch "PELAJAR UIA MIMPI JUMPA RASULULLAH" on YouTube

KEMANA HILANGNYA BABY SAYA?

Tajuk maca tajuk drama kemana hilangnya JUWITA kan? hhehheheheh ok ni drama versi saya.....Sedihkan bila yang dihajati Allah dah dimakbulkan, tapi kemudian allah ambil semula.... Apapun bersyukur dan redha kerana Kita tidak tahu apa perancangan Allah untuk kita, dan semestinya prancangan allah adalah lebih baik.

Sekali lagi, kandungan saya hilang.... tapi kali ini baru masuk 3 bulan...sebelum ni sempat 5-6 bulan, itu lagi lama hihihihihihi (aik sedih ke gmbira ni?) Masa kali pertama tu saya tak sempat rasa sedih, sebab masa tu memang diri sendiri pun tak terurus.... tapi kali ini saya rasa cukup cukup cukup sedih... Tapi alhamdulillah En Kanda sentiasa memberi ayat-ayat motivasi yang membuatkan saya rasa tenang....

allah sayangkan kita sebab tu dia uji kita, Dia nak naikkan martabat kita.... itu apa yg encik kanda bisik kat telinga terus ke hati saya.....  Bak kata ustaz yang ubat saya dia kata.... ok la tu tak payah g hospital cuci bagai... betul gak saya dah lah takut ngan hospital..Alhamdulillah....

Dengan hati yang terbuka dan redha, saya terima dan percaya allah dah sediakan sesuatu yang lebih baik untuk kami selepas ini..... Amin..

* well lepas ni kena lah pakai balik bengkung beautiful I tu...... hihihihih


Monday, September 17, 2012

ASUS TRANSFORMER PAD... HIKMAH HP PAVILION SAYA KENA CURI?

ISK ISK sedih teramat sgt...bila rumah saya kena pecah masuk masa hari raya hari tu.... kiranya malam raya kami di balai polis buat laporan... aduihai laptop say sejal dari 2003 telah disamun oleh mereka pak-pak maling.... rasanya mereka lebih dari seorang.... selain dari dapat laptop kesayangan saya mereka juga dapat RM500.00 wang pelajar yg disimpan oleh En.Kanda...( aduhai masaknya nak menganti) lepas tu yg paling kelakar mata pisau cukur en.kanda juga menjadi mangsa..... huhuhuhuhuhuhu

Saya bersyukur kerana, rantai emas saya terselamat, duit tabung ayam saya juga terselamat...Alhamdulillah.. saya sedih sgt sgt sebab dalam laptop tu ada banyak data, artikel, assigment, tesis dan paling berharga byk giler gambar saya dari 2003 sampai sekarang, gambar waktu bertunang pun dalam tu, gambar nikah pun ada gak...(yg tak sempat2 saya cuci) aduhai....

Saya tak tahu adakah asus transformer ni hikmah kehilangan laptop hp pavilion saya? atau apa..... yang penting saya bersyukur atas ketentuannya...kerana kita merancang Allah juga merancang, tetapi perancangan Allah lebih baik.....

tapi.... saya rindukan segala-galanya tentang hp pavilion saya terutama segala kenangan danmemori yg terkandung di dalamnya.... aduhaiiiiiiiiiii......


BATU REFLEKSOLOGI?

hai hari ni nak cerita aktiviti kami waktu cuti hari Malaysia.... disebabkan kami yg menyarankan abah pasang batu refleksologi kat umah, jadi kami semua bertanggungjawab membantu abg mencacak batu-batu itu.... jom kita layanzzzz....