Wednesday, October 19, 2011

SIAPA MEREKA YANG DOANYA SEGERA DIMAKBULKAN ?

Pagi tadi dalam perjalanan pergi kerja, saya dengar slot Motivasi Pagi di IKIM.FM.. ustaz Izhar kalau tak silap saya (yang saya ingat , beliau adalah salah seorang mushrif IMAM MUDA siri 2)Menurut beliau ada 7 Orang Insan-insan yang doa Mereka mustajab... jom kita check it out...

1)  Doa Ibu Bapa kepada anaknya....
Terima kasih mak dan abah atas segala titipan doa untuks aya sepanjang kehidupan ini... Luv both of u..

2)  Doa anak yang soleh kepada ibu bapanya
Terfikir sejenak, adakah saya anak yang soleh kepada ibu bapa saya? semoga sayalah anak solehah tersebut..amin..

3)  Doa orang yang dalam kesusahan
   Lupa plak nak doa banyak-banyak masa kereta panjit hari tu... hihihihi

cutenya..
Doa saya semoga satu hari nanti saya pun dapat sebegitu bukan setakat seorang tetapi kembar ye..AMIN...


4)  Doa orang yang musafir
Siapa yang nak musafir tu, outstation ke balik kampung ke, Kenang Daku dalam DOAmu...

5)  Doa Pemimpin yang Adil
Kena buat appointment ni nak jumpa depa... hihihihi

6)  Doa seorang kawan keatas kawannya
Kawan-kawan doakan yang baik-baik ia untuk saya, saya pun Insyaallah akan doakan yang baik-baik untuk kawan-kawan..

7)  Doa orang yang sedang berpuasa...
Jom esok puasa.... hihhihi

Ini setakat yang sempat saya fokus ketika memandu tadi..dan untuk pengetahuan selanjutnya apakata  kita baca sini.


Lirik Lagu Doa RAHIMAH RAHIM
Hanya padaMu aku meminta
Sesungguhnya Kau pemurah
Ampuni segala dosaku..
Kesejahteraan,kedamaian,keimanan,ketaqwaan
hindarku dari Mu Tuhan
{Selawat serta salam
buat Nabi junjungan kepada muslimin dan juga muslimat
Ya Allah Ya Tuhanku
aku mendengar seruan dan hanya kepadaMu ku beriman}
KeranaMu aku disini
KepadaMu aku kembali
Apabila tiba saatnya nanti
Sehingga tiba detik itu
                                                      Ku bermohon hanya dariMu
                                                      Engkau peliharailah diriku
                                                        Dengan namaMu Allah Yang Agung
Yang Pengasih Yang Pengampun
kepadaMu ku berlindung 2x
{reff}2x..
....JENTAYU BIRU......


5 comments:

NormaLiza Mah said...

info yang baik. terima kasih. berguna utk saya dan rakan2..
singgah usha entry n iklan. moga dpt juga bntu tmbah dana tabung blog.
jom singga.

Noorul0206 said...

terima kasih..saya hanya tlong sampaikan apa yg saya dengar.. ok jom kita sama-sama tambah tabung blog kita...

Risik resepi said...

nice info...kite akan berusaha menjadi salah seorang dari nye..smg doa2 kite makbul. :) tqvm!!

noor doty bt rasul khan said...

comel kan gambar tu...insyaAllah...semoga 1 hari nnt Allah kurniakan nurul n suami c kembar yg bukan shj soleh/solehah, tp yg jgk cekal hati spt umi n abinya...amin! (akak doakan ni...hehehheh)

Noorul0206 said...

AMIN..THANKS AKAK... TAPI BETULKE "UMI" TWIN NI CEKAL HATINYA? HEHEHHEHE