Thursday, September 29, 2011

TRIFFLE



Jeng- jeng siap pun triffle saya, saya terbaca mengenai triffle ini di salah satu blog ni, Tapi triffle dia cantik yela sifu kan..saya punye kelakar je, tapi en.Kanda kata sedap..kira ok lah tukan. saya telah dapat resepi Triffle ini dari sini.. Ada satu lagi blog ni lagi detail cara buatnya... bezanya dia guna whipping cream/ yougurt..

Dan alhamdulillah saya berjaya, saya sebenarnya tak pasti sangat triffle ini apa, sebenarnya triffle ini sejenis puding. Terdiri daripada 4 lapisan:-
                                             1) Lapisan kek sifon
                                             2) Lapisan kastad
                                             3) lapisan buah-buahan / samaada dalam tin atau tidak
                                             4) lapisan agar-agar kosong (saya guna agar2 perasa pandan)
Bagi mengemar puding, triffle memang resepi baru yang boleh dicuba... nyum nyum sedap....

No comments: