Wednesday, May 11, 2011

Nak Jadi Ibu.......

hari tu masa post selamat hari ibu di wall Fb..ada seseorang tanya bila plak diri ini nak jadi ibu? huhuhuhu soalan bonus tu... tapi meminjam ayat suami yang selalu dia titipkan pada saya... "coming soon..doakan ye" well saya pun guna lah ayat tu.. walau secara lisannya saya selalu akan jawab.. "ada isi makanan" tapi saya suka dengan beberapa ayat posotif segelintir teman..relax la baru nak masuk lima bulan baru lagi kan... kami doakan semoga cepat... seronoknya hati berbunga-bunga bila didoakan sedemikian..saya percaya ramai pasangan yang baru kahwin tapi belum tiba rezeki untuk menerima cahayamata juga akan berperasaan seperti saya...cewah...






Saya tak sabar nak tunggu bulan baru..sebab saya nak pastikan sesuatu yang selalu bermain di minda saya sejak akhir-akhir ni... biasalah suka berangan yang ntah apa-apa ntah... hihihihihi pastu saya jadi tetiba rajin untuk berkongsi mengenai apa yang saya baca di satu laman sesawang ni...






10 TANDA HAMIL...





Menurut penulis : ramai wanita tidak tahu mereka mengandung sehingga mereka tidak datang haid pada bulan tersebut... jadi ada beberapa tanda awal untuk mengetahui samaada kita hamil atau tidak.... jom check it out....









1- Rasa Lapar Berpanjangan(saya memang kuat makan dari azali...huhuhuhu)






2-Perubahan pada warna sekeliling payudara






3-Kerap buang air kecil






4- Rasa Tida bermaya (letih sebab g keje jauh dan setiap hari menghadap jem (kalau jem leh makan best gak) huhuhuhu)





5- sakit dan Tegang Pada Buah Dada






6- Pendarahan dan senak pada ari-ari






7- Rasa loya dan muntah






8- Suhu asas badan tinggi berpanjangan






9- Missed period






10.Keputusan urine (air kencing) yang positif...













Hehehehe... saje je lah nak citer kat sini.. takde pun tanda-tanda tu semua kat diri ini lagi..maybe nak suruh g honeymoon dulu kot.. sebab kami dah kehilangan 4 bulan untuk berbulan madu..so boleh qada' sekarang ye En. Kanda? hihhihi







ok selamat menambah info...






......jentayu biru.......














































-

No comments: