Friday, November 26, 2010

DIY: yang lama dilupa jangan..

Em apa ye yang hendak disampaikan... jika baca tajuk tu je mesti tak faham.... DIY: DO IT YOURSELF... tapi apa kaitan dengan yang lama dilupa jangan? sebenarnya saya nak citer pasal almari lama dirumah..... rasanya tajuk ni macam best gitu.... huhuhuhuhu (perasan sendiri)

Cuti minggu yang lepas-lepas-lepas( sebab dah lama rasanya dalam bulan Oktober agaknya) saya telah mengubah sesuatu di rumah saya..iaitu almari buku... sebenarnya almari ni asalnya adalah almari lama yg dulu mak letak pinggan mangkuk dia yang lawa-lawa tapi kemudiannya kami tukar fungsi kepada almari buku-buku kami hihihihihi

Abah ada buat satu ruang di sebelah bilik adik, kami semua sepakat untuk letakkan almari buku ini disebut tetapi abah dah buat para disitu... jadi kami sepakat untuk letakan almari tersebut atas para tu je....
Jadi memandangkan almari tu tinggi sangat kami kena buang dulu kaki dia... huhuhuhu saya ngan angah yang cuba merealisasikan idea kami ini.... tapi akhirnya abah juga yang berjaya..sebab tektik yang kami gunakan salah dan lambat.... well biarlah gambar yang bercerita :-

ini kaki almari itu.... :)





ini hasil tangan saya.... kesan gergaji..huhuhuhu nak habiskan satu pun makan setengah jam...kui kui tangan pun melecet..dasat tu penangan gergaji...hihihi








ini cara abah yang mudah n simple huhuhuhuhu tanpa gergaji...tangan pun tak melecet, tak sampai setengah jam 3 lagi kaki almari selesai dipisahkan..


 ok inilah hasilnya setelah saya, angah, abah dan mak mengangkat bersama-sama almari ni .... fuh memang berat.... well ni baru separuh saya susun buku-buku koleksi kami adik beradik.... saya dah ambil gambar huhuhuhuhu....

Maka dah jimat dah tak yah beli almari buku lain atau papan playwood untuk buat rak buku disitu sebab itulah.... YANG LAMA DILUPA JANGAN.....


.........jentayubiru........

3 comments:

KhaiZa said...

Gud idea. Kdg2 barang lama yg masih blh digunakan just recycle je blk. Tak perlu kluar modal....

Anonymous said...

betul betul betul

Noorul0206 said...

betul khaiza.... terima kasih ye baca blog saya....