Sunday, October 3, 2010

Denggi? Virus Kencing Tikus? Jangkitan Bakteria di Paru-paru........

Dah seminggu bilik tu kosong....... minggu lepas masih ada fail dan buku-buku yg tersusun rapi, tapi minggu ni kosong...yang ada hanya kerusi, meja, rak-rak dan komputer yg kehilangan tuannya.... Ermm diaorg tu rasa tak erk kehilangan macam yang aku rasa? ada perasaan ke kerusi, meja tu? huhuhuhuhuhu

Rasa janggal bila balik lalu depan bilik tu tak cakap apa-apa macam dulu "bye balik dulu jumpa esok" ...takde member leh citer secara santai pasal kes-kes kat mahkamah, ragam client dan macam-macam la...nak jumpa tuan-tuan yang lain mesti la ala-ala skema sikit kan? fuhhhhhhhh sedih weiiiiiiiiiiiiiiiiii

Dan hari khamis tu, dikejutkan kan satu lagi berita.... dia masuk hospital...HUKM wad kritikal.... sakit apa la plak Cik Kak ni... menurut sumber... sesak nafas, kencing kotor, tekanan darah rendah dan doktor nak masukkan tiub air terus ke jantung...dan jika tak sedar malam tu juga akan dimasukkan ke ICU.... Ya Allah..bantulah kawan ku amin.... Malam sikit dapat call... nama dia yang naik... suspen takut plak nak angkat..bila angkat suara lemah kedengaran... citer dan maklumkan dia kat wad...sedih sgt bila dengar dia mengadu sakit..kena cucuk sana kena cucuk sini.... semoga dia tabah menghadapi Ujian ini...aminn..

Esokkannya kat office, kecoh citer pasal dia....... doktor suspect Denggi... petang dapat berita Doktor suspect Virus Kencing Tikus http://www.sihatselalu.com.my/2010/07/kencing-tikus-leptospirosis.html...
risau nye bila dengar macam ni.... tiba-tiba rasa sedih sebab hari last hari tu, tak dapat jumpa dengan dia, sebab terlibat dengan bengkel pelan tindakan ekonomi wanita Johor....... rasa nyesal plak tak lari je kejap petang tu....

Setelah pakat-pakat, sabtu pagi saya dan beberapa orang rakan pejabat (dua kereta) pergi ke HUKM... perjalanan rasa lambat sangat...tak sabar nak jumpa dia...... smpai HUKM petang, lega dapat tgk muka dia, walau rasa pilu dan sedih tengoh wajah pucat tu.......... Dan maklumat terbaru...doktor kata bukan virus kencing tikus.... doktor kata ada jangkitan kuman di paru-paru... diagnosis sekarang hanyalah antibiotik... Doktor juga manusia biasa, tak dapat mengesan penyakit dengan serta merta.... semoga doktor dapat mengesan penyakit sebenar dia dan yang paling penting dia cepat sembuh walau sakit apapun yang dihadapi...aminn
Alhamdulilah yang datang semuanya kecuali saya... memang pelawak hebat sehingga mampu buat dia ketawa.... dan makan nasi lebih dari semalam... (Akmal yang bagitau dia takde selera makan)


Dah tiba masanya untuk kami pulang dan tinggalkan wad tu..... sedihnya.... air mata dah bergenang tapi kena tahan, tak leh nangis...tak mau pulang dengan tangisan sebab air mata ini akan menambah kesedihan dan kesengsaraan dia.... kena tabah kuat hadapi ujian Allah ini.... Allah tidak akan menguji hambanya yang tidak kuat untuk menghadapi ujian itu.....

Ya Allah ..
kuatkan lah semangat Noor Hanini Ismail dan suaminya (pengantin baru lagi...baru dua minggu)
dalam menghadapi ujian mu...
semoga cepat sembuh dan kembali menjalani kehidupan seperti biasa
aminnnn

1 comment:

noor doty bt rasul khan said...

rindu sangat ngn NINI..kesian dia..nak nangis masa tau berita sal nini..semoga nInI pulih sepenuhnya...