Tuesday, September 14, 2010

cornflakes madu eksperimen

Kalau Syawal tahun-tahun lepas, buat ngan mak...balik kampung dulu pastu hari terakhir ramadhan baru kami wat kuih dan biskut raya.... sakan satu hari buat sampai 3-4 jenis biskut... huhhuhuh tapi tahun ni kalau ikut jadual abah memang tak sempat la nak wat kat umah jadi umah plan.....

Jadi, tahun ni semangat nak buat kuih raya dari rumah sewa dan pastu bawa balik kampung dgn kuih dan biskut yang dah siap.... pergi TESCO ngan angah dan beriya beli barang-barang wat kuih... dekat RM50.00 gak habis...dalam kepala ni macam2 nak buat... buku resepi mak lupa plak nak pinjam hari tu... harap buku resepi aku? hahhahaha takde apa pun huhuhuhuhuhu takpe leh cari kat Internet je nanti kan.....

Memang takde masa sebenarnya nak buat, apataknya hari minggu masing2 ada aktiviti yg tak melekat kat rumah.... nak wat solat terawih perggg memang tak larat la.... tapi masa semak-semak resepi yang best kat internet... terjumpa resepi cornflakes madu...nampak cantik dan menarik... jadi apa lagi rajin2 kan diri menyalin....Ahad..sebenarnya dah ada janji g cari barang ngan seseorang...tapi lepas subuh terus gagahkan diri buat juga... difikir-fikir bukan susah pon buat cornflakes madu ni...terima kasih kepada tuan punya blog..saya dah lupa apa ye nama blog tu..ada salin kat dalam buku resepi tapi tertinggal kat rumah plak ....
setelah dicampur semua ramuan

Tak beli madu pon sebab gunakan madu asli yang saya beli kat office 4 bulan yang lepas...tengok madu tu dah digunakan pon jadi baik gak saya buat cornflakes madu ni guna madu tu.... lepas tu hias cantik-cantik biar nampak ceria dan menawan... :) ...
Kebetulan orang tu lewat satu jam dari yang dijanjikan...jadi saya dapat membakar dan menyimpan cornflakes yang telah siap dengan sempurna....
AKhirnya eksperimen berjaya....dan dapat la bawa balik..bukan setakat utk rumah mak dan abah..tapi dapat bawa balik rumah atuk lagi... huhuhuhuhu well tahun leh cuba lagi...dan lepas ni makin banyak lah eksperimen-eksperimen... kalau sedap takpe kalau tak sedap camne erk??? huhuhuhuhu apapun kali ni saya telah berjaya.............

2 comments:

cahaya kasih said...

orng tu kata, conflaks madu akq sedap.. hihiii .. pastu die ckp nk mtk akaq wat lagi.. ^_^

Noorul0206 said...

hihihihihi org tu yg mtk atau miza yg nak? hihihihihi miza dapat rasa ke? hihihihihi