Sunday, June 20, 2010

HASIL BERBUDI PADA TANAH.

Hai naik bersawang blog ni...tak sempat la bz ngan majlis kat umah awal jun pastu keje yg ditinggalkan selepas cuti apapun dah tukar layout baru.... sebab rasa dengan pertambahan satu lagi angka jadi kena jadi matang sikit...hihihi layout yang hari tu cantik tapi nampak kebudakan sangat la...hihihihiih so tukar layout baru setelah 2-3 hari mencari akhirnya bertemu....hihihihi

Opsss dah lari tajuk ni.... sebenarnya nak citer pasal pokok lada yang tanam hari tu.... dah lama tanam pokok tu pon kurus kering semacam tak berbuah.... ikut nasihat mak siram dengan air basuhan ikan....lepas tu tengok gemuk sikit la dan terus berbunga dan berbuah...wah bestnye.....

Dan sekarang dah mengeluarkan hasil....wah seminggu takyah beli lada kecik hihhihi..... nila hasil kita berbudi pada tanah..... kuang ang kuang kuang,,,,,

Pokok tomato tu pon dah besar...cume lum mengeluarkan buah je ...tak sabar nak tggu dia berbuah... hari tu g mydin ada beli baca buah....tabur kat sekililing pokok..... ok cepat berbuah ye sayang...hihihhi

Ok rasanya cukup lah entry kali ni..... jumpa lagi...semoga tomato agar cepat berbuah dan pokok cili ni akan lebih byk mengeluarkan hasil...... tata.....

1 comment:

Anonymous said...

panjang nye cili tu..........