Saturday, March 27, 2010

HUBUNGAN YG MACAM MANA ERK?

ermmm terasa nak share sesuatu plak bila dengar horfm krew hari tu..tajuk nye tentang adik angkat, kakak angkat dan abg angkat..teringat plak citer dan luahan hati seorang member.. dan aku sendiri pon ada kakak n abg angkat..... tapi alhamdulillah la takde plak terangkat...hihihihi bila dgr komen2 dan citer2 pemanggil yg call hot fm pagi tu aku memang terkenang dan dibuai perasaan plak dengan masalah member aku ni.... ermmmm cukuplah aku bahasakan dia sebagai W..(ermmm nama dia takde hurud W, pon sebenarnya hihihihi)

W dah pon bertunang ngan Z ( sebenarnye tak tahu pon nama tunang dia) tapi Z ni ada adik angkat, kira dia bukan berangkat ngan adik angkat dia je tapi satu keluarga la.. W tak pernah kisah pon pasal hubungan Z ngan adik angkat dia tu sebab bagi W biasalah tu kan, dia pon ada abg angkat gak...tapi yg W pelik adalah kenapa adik angkat Z tak boleh terima W, sapaan dan persahabatan yg dihulurkan W dipandang sepi je oleh adik angkat Z, kecik hati gak W tapi dipujuk je hati tu... Z plak klu dinilai2 memang lebihkan adik angkat dia tu... kekadang aku sendiri yg menyaksikan Z lebih jaga hati adik angkat dia dari W, walaupun Z kata dia sebenarnye serba salah n nak jaga hati dua2...tapi last2 aku tgk si W ni juga yg mengalah... pelik arg kenapa Z takleh bercerita atau menyampaiakn salam W pada adik angkat Z tu, sebab kata Z nnt adik angkat dia tu jeles.... aku kekadang bengang gak bila tgk W asyik memendam rasa... tapi nak wat camne dah tu pilihan dia...

Aku sendiri bingung tgk masalah W ni, sampai bila hidup dan hubungan diaorg nak diselebungi dgn hubungan Z n adik angkat dia tu... adik angkat dia tu pon satu...sampai bila asyik nak berkepit je ngan Z? ai susahnye klu camtu.... kekadang teringin gak nak nasihat kan si W ni supaya bagi kata dua pada Z tu... tgk dia pilih sape..biarlah nampak macam jahat tapi dari sakit hati...nak hidup ngan dia bukan sekejap selamanya klu diizinkan....so takkan la selama tu si W ni nak pujuk hati dia sendiri dan beralah telan je semua tu... iskk boleh ke? aku rasa setakat setahun dua leh tahan la klu lama2? isk isk tapi positifnya takkan la adik angkat Z tu tak kawin-kawin kan? ermmm tapi macammana klu dah kawin pon masih berhubungan? iskkk kenape la aku pikirkan yg negatif2 je pasal hubungan diaorg ni? aku plak yg poning huhuhuhuu

Klu aku jadi adik angkat Z tu, aku tak wat macam tu... sebab dalam hubungan aku ngan abg n kakak angkat aku pon aku tak wat camtu... mereka tu dah jadi macam sebahagian daripada insan2 penting dalam hidup aku... rasa sedih diaorg sdih gak lah aku..walau sekarang sejak keje kat JB ni aku dah lama tak dapat jumpa diaorg .... anak diaorg pon dah 2 dan minggu ni akak maklumkan berita baru yg akak dah pregnant ...huhuhuhu bestnye dapat anak sedara lagi... Dan aku rasa bahagia dgn silaturahim ni.... Alhamdulillah....

Entahlah, apapun aku doakan agar W akan dapat menyelesaikan permasalahan mereka, dan ialah soal jodoh ni kan misteri, mungkin juga adik angkat Z tu sebenarnya jodoh yang telah ditetapkan utk Z, siapa tahukan???? iskkkk hidup ni memang diselebungi misteri.... huhuhuhuhuhu :)